søndag 1. november 2009




Etter 20 cellegift-kurer, og et utall døgn på sykehus fikk vi beskjeden vi IKKE ville ha..



Svulsten hadde vokst ut igjen, og det var desverre et faktum at cellegiften ikke hadde noen virkning på Klara`s kreft-type.. Vi dro hjem i vente på beskjed om hva som skulle skje videre..



Vår redningsmann for andre gang, kirurg på nevrokirurgisk avd. rikshospitalet, har vurdert bildene. Vi kan operere på nytt, ganske nøyaktig ett år etter første operasjon..






Vår takk går til leger, sykepleiere familie og venner som gjør alt for at vi skal ha det best mulig.



Vi er takknemlig for hver og en av dere, og mange som vi egentlig skulle ønske vi IKKE hadde blitt kjent med, har fått en helt spesiell plass i hjertene våre.






Det ble klart ganske fort etter tilbakefallet at neste skritt etter operasjon var stråling. Ganske skummelt, ettersom vi hele tiden har fått beskjed om at de ikke vil stråle så små barn.



Igjen må vi berømme legene som jobber FOR Klara Thomine. De har målt, beregnet ,ganget og dividert, alt for å finne den beste behandlingen for henne. Svaret ble til slutt proton-stråling i USA, nermere bestemt Houston, Texas.






Avreisedatoen ble satt til 25 okt, men 10 t før avreise får vi telefon fra TSS om at Klara har testet positivt på svineinfluensa! Da var det bare å avbestille og vente igjen... Vi prøver på nytt, sannsynligvis 4 eller 5 nov.

5 kommentarer:

  1. Kjære vakre dere
    Jeg har lenge håpet på en blogg fra dere, og ble glad da jeg så dere nå har startet en.
    Det er vanskelig å være nær familie, men ikke ha nær kontakt for man er redd dere ikke forstår hvor mye jeg tenekr på dere hver eneste dag og virkelig krysser hva jeg har for at alt en dag vil være godt!
    Dere viser en utrolig styrke, et godt mot og jeg berømmer hvordan dere klarer å være sterke for hverandre.
    Håper dere kommer dere avgårde 4. for hver dag spiller jo en rolle.
    Klara Thomin er enda ikke 3 år, men likevel allerede blitt en helt for så mange. En vi vil leve opp til...tenk å ha ei lita snelle som Klara?? Herreminfred...

    Siri, jeg er uendelig glad i dere, tenker på dere og er med dere i hver bekymring jeg får høre om og hver glede jeg får høre om...

    Tvi tvi, dette går bra<3

    klemmer fra Anette

    SvarSlett
  2. Tusen takk søte deg.

    Hører stadig fra deg gjennom mor , tante eller via meldinger. det setter vi pris på. Når vi kommer hjem og tøtta er i form, så får vi absolutt prøve å treffes:)

    Mange klemmer

    SvarSlett
  3. Hei Siri!
    Synd dere màtte avlyse i siste öyeblikk, men det er jo viktig à reise under de beste omstendigheter. Er det MD Anderson's dere skal til?
    Vi reiser ogsà til USA denne uken, sà jeg skal sende gode vibber fra Vestkysten!! Jeg krysser fingre!!
    Gros bisous!

    PS. Etter à ha sett denne bloggen, laget jeg meg en blogg selv!! Nytt, men moro..

    SvarSlett
  4. Ja, det er MD Anderson`s vi skal til. Det er visst helt i toppen når det gjelder både behandling og forskning på kreft. Ser at dete skal på tur, det høres gøy ut:). Håper vi også får tid til å utforske litt mens vi er der, og barna kommer sannsynligvis over i desember. Takker for alle gode vibber, og håper vi sees snart. Klem

    SvarSlett
  5. Ønsker dere masse masse lykke til Siri!
    Detta går bra vettu!! :-)
    Dere er utrolig tapre, og ikke minst lille Klara Tomine...
    Morro å kunne følge dere her!!! :-)
    Klem fra Monica.

    SvarSlett