fredag 28. mai 2010

Litt av hvert..

Nå er det veldig lenge siden jeg har oppdatert bloggen.
Har vært veldig sliten og trett i det siste.
Med konfirmasjon, 17.mai og 4 bursdager i mai,+ at Klara Thomine og Frank-Oliver har hatt lungebetennelse ,
har det vært nok å henge fingrene i.
Håper på en skikkelig energi-boost nå, sånn at vi kan få gjort det litt koselig ute, og ikke minst få ryddet i kjelleren og vaskerom.

Må jo dele litt bilder med dere.
På 17. mai var vi på Helle skole for 1.gang.
Det var veldig hyggelig, og praktisk, da den ligger ca 500 m fra huset vårt.

Klara Thomine var bunads-pyntet i tralla si, og den var det mange som kommenterte.
Den kjøpte vi i Houston, og er veldig fin på tur.




Aurora gikk i tog med klassen sin, flott i sin mørkeblå bunad.
Hun hadde turnoppvisning på grassmatta.
Og hun var selvfølgelig veeeldig flink!






Anders er 7.klassing, og gikk først i flaggborgen. Stolt mamma!


Han holdt en del av 17.mai-talen,
og takket for at vi i Norge har et godt helsevesen.
Han snakket ut fra egen erfaring,
og fortalte litt om Klara's situasjon.
Det var veldig sterkt, og jeg synes han var veldig tøff!!!


Frank-Oliver har jo blitt så stor,
at det er litt kjedelig å henge med oss voksne,
så han tok seg en tur til Snorre,
før de møtte oss på skolen.
Da hadde de "pynta" seg med briller og vannkjemmet hår!





JEG ER VELDIG STOLT AV DISSE 4, OG ER TAKKNEMMELIG HVER ENESTE DAG!!!


Guttene har bursdag 21. og 23. mai,
og da er det jo praktisk å feire begge to samtidig sammen med familien.
Da er det kake-baking med god hjelp fra minsten!





Vi har en liten feiring på dagen,
med frokost på senga, gave og litt ekstra kos.






Anders fikk hatt av Aurora, og speilegg til frokost,
Frank-Oliver var ikke hjemme på morgenen på bursdagen sin,
men de hadde disket opp med toast til han,
sånn at han fikk frokost på senga allikevel :)

Frank-Oliver fikk billett til AC/DC konsert,
så han og Marius drar innover i helga.
Det blir nok helt topp!!

Anders fikk billett til A-HA konsert,
og han og jeg drar på tur i august.
Gleder meg!

Ellers går det fremover med barna.
Klara har trappet ned endel på kortison-behandlingen,
og det ser ut til
#BANK-I-BORDET#,
at det denne gangen går bedre!!!

Hun har allikevel masse medisiner å ta, og dette bildet er fra frokosten.
Hun får medisiner 5 ganger om dagen, men mest morgen og kveld.


I dag har hun badet i fargebad, og fått skiftet på CVK'en.
Flinke jenta!








4 kommentarer:

  1. Jeg ble nesten litt høytidsstemt av bilder og teksten på denne bloggen idag ,jeg.
    Det er med ydmyk takknemlighet at jeg tenker på at dere(og absolutt også jeg)har hatt et tilnærmet normalt familieliv en "lang" periode nå. Dette til tross for lungebetennelser.
    Det er godt at man kan senke skuldrene litt, og kjenne på vanlig "hverdagsstress", som høyt gress og "rot" på vaskerommet.Måtte det bli bare sånne dager heretter...Dere fortjener det alle mann.

    SvarSlett
  2. Herlige bilder! Godt å høre at dere har hatt en bra periode.

    Skulle gjerne hørt 17. mai talen til Anders. Vil tro det var sterk kost. Imponerende!

    God fornøyelse både på AC/DC og Aha.

    Og la nå den kjelleren få leve sitt eget liv da..... Det er ikke SÅÅÅ viktig å få ryddet der. Eller?

    Kos dere!!!

    SvarSlett
  3. Det er helt riktig at det var en fantastisk god tale av Anders. Både innholdet av talen og fremførelsen gikk rett i hjertet på fler enn meg.
    Det hadde vært fint om dere kunne legge den ut på bloggen, slik at flere kunne ta del i den.
    Tror leserne deres hadde satt pris på det.

    SvarSlett
  4. Hei:) Se dette var jeg en lang og fin blogg:)
    Det er så godt å lese at dere har hatt en bra periode nå, bortsett fra lungebetennelsene da.. Håper og ber for at det blir en bra tid fremover også:)

    Takk for kommentar på min blogg:)

    Ingun Pingun!

    SvarSlett